Akreditované kurzy „na klíč“

Cílová skupina sociálních pracovníků

„Sociální práce s párem či skupinou online“

Akreditace MPSV: A2021/0348-SP, rozsah 8 vyuč. hodin

Lektorské zajištění: Mgr. Martin Halama, Mgr. Alena Dokulilová, Mgr. Iva Neumanová, Mgr. Vladimíra Jůzová

Potenciálem vzdělávacího programu je podpora rozvoje sociálních pracovníků ve využití online forem prostředí pro přímou práci s klienty, a to se specifickým zaměřením na vedení párových či skupinových setkání. Prioritou vzdělávání je náhled na roli a kompetence sociálního pracovníka a způsoby jeho intervencí v systému klienta, rodiny či skupiny za situací, kdy není možné využít osobních setkání aktérů v jeden čas na jednom místě (např. karanténa, zdravotní limity…) a je možné využít online formy komunikace pro řešení životních situací klientů. Vzdělávání je koncipováno v prezenční formě za využití interaktivních on-line přístupů a metod s důrazem na aktivní zapojení účastníků vzdělávání. U sociálních pracovníků dojde k jejich rozvoji znalostí a dovedností, a to především technických, organizačních, procesních a facilitačních pro vedení online přímé sociální práce s párem či skupinou. Časová dotace vzdělávání 1 den, 8 vyučovacích hodin.

„Techniky sociální práce s prvky koučovacího přístupu „

Akreditace MPSV: A2021/0070-SP, rozsah 8 vyuč. hodin

Lektorské zajištění: Mgr. Martin Halama, Mgr. Iva Neumanová, Mgr. Alena Dokulilová

Vzdělávání cílové skupiny sociálních pracovníků je zaměřeno na využití prvků koučování v přímé práci s klienty. V sociální práci jsou aplikovatelné prvky koučovacího přístupu ve vazbě na posilování kompetencí a zodpovědností klientů, individuální plánování, vedení procesu změny do budoucna a využívání potenciálu klienta k řešení jeho nepříznivých životních situací. Koučink představuje důvěryhodný vztah, který napomáhá klientovi podniknout konkrétní kroky za účelem dosažení jeho vize, jeho cíle a přání, např. změny nevýhodné či krizové životní situace. Vzdělávání je koncipováno v prezenční – interaktivní formě s důrazem na aktivní zapojení účastníků vzdělávání s důrazem rozvoj jejich dovedností ve vedení komunikace, strukturovaní rozhovoru a práce s cílem v kombinaci s využitím interaktivních metod. Prostřednictvím vlastního prožitku (praktických nácviků a modelových situací) si vyzkouší účastníci efektivní techniky aplikovatelné v přímé sociální práci. U účastníků – sociálních pracovníků dojde k jejich rozvoji znalostí, ale především k rozvoji dovedností využití technik s prvky koučovacího přístupu v přímé práci s klienty. Časová dotace vzdělávání je 8 vyučovacích hodin, 1 den, 2 moduly.

„Práce s emocemi u dětí ohrožených vývojovými traumaty v kontextu sociální práce“

Akreditace MPSV: A2024/1013-SP, rozsah 8 vyučovacích hodin, platnost do 14. 8. 2028

Lektorské zajištění: Mgr. Igor Nosál, Ph.D., Mgr. Alena Dokulilová, Mgr. Vladimíra Jůzová, JUDr. Nicol Bednáříková, Mgr. Iva Neumanová

Kurz poskytne sociálním pracovníkům hlubší porozumění specifickým emočním potřebám a projevům chování u dětí ohrožených vývojovým traumatem (opuštěním biologickými rodiči, zanedbáváním, týráním či zneužíváním) a vybaví je základy bezpečné komunikace s emočně zahlcenými dětmi. Poskytne vhled do tématiky emočních projevů dětí a porozumění tomu, co se pod projevy skrývá – skrytým pocitům a traumatickým zkušenostem. Vedle základů krizové intervence ve vazbě na práci s emocemi nezletilých dětí nabídne kurz sociálním pracovníkům základní kompetence pro preventivní opatření a konstruktivní zacházení s nimi. Kurz je určen sociálním pracovníkům v oblasti SPOD, NRP, sociálních služeb pro rodiny a dětí, školství apod. Kurz nabídne teoretické porozumění, praktické příklady i zážitková cvičení v malých skupinách. Cílem vzdělávacího programu je rozvoj znalostí a dovedností pro přímou sociální práci s ohroženým dítětem.

Skupinový koučink v sociální práci

Akreditace MPSV: A2024/0308-SP, rozsah 16 vyuč. hodin, kombinovaná forma, platnost do 23. 5. 2028

Lektorské zajištění: Alena Dokulilová, Mgr. Vladimíra Jůzová, JUDr. Nicol Bednáříková, Mgr. Iva Neumanová

Cílem vzdělávacího programu je profesní rozvoj sociálních pracovníků ve využití metody skupinového koučování v přímé práci s klienty. Metoda přímé práce s klientem má východisko v koučovacím přístupu jakožto formě partnerské podpory a rozvoje lidí, respektive klientů praxe sociální práce vycházející z předpokladu nedirektivního využití potenciálu klientů. Koučink představuje důvěryhodný vztah, který napomáhá klientovi podniknout konkrétní kroky za účelem dosažení jeho cíle a přání (změny nevýhodné či krizové situace apod.), a to budováním klientova uvědomění a přijetí jeho zodpovědnosti za řešení. Skupinový koučink podporuje jednotlivce v procesu jeho rozvoje vzájemným sdílením a inspirací ve skupině. Je využíváno strukturovaného procesu a skupinové dynamiky pro individuální změnu/změny u klienta. Metodu je možné aplikovat i pro tvorbu individuálního plánování klientů sociální práce. Vzdělávání je koncipováno v kombinované formě za využití interaktivních metod s důrazem na aktivní zapojení účastníků vzdělávání, kteří si prostřednictvím vlastního prožitku (praktických nácviků a modelových situací) vyzkouší efektivní metody podpory a rozvoje lidí.

Využití mediačních technik v rodičovském konfliktu

Akreditace MPSV: A2024/0681-SP, rozsah 16 vyuč. hodin, kombinovaná forma, platnost do 23. 5. 2028

Lektorské zajištění: Alena Dokulilová, Mgr. Vladimíra Jůzová, JUDr. Nicol Bednáříková, Mgr. Iva Neumanová

Cílem vzdělávacího kurzu je podpora profesního rozvoje sociálních pracovníků v oblasti využitelnosti inovativních metod v přímé klientské práci se zaměřením na efektivní řešení konfliktů. Poskytne účastníkům komplexní náhled a praktický nácvik účinného řešení sporů v rodičovském konfliktu za využití mediačních technik. Účastníci budou po absolvování vzdělávacího programu schopni účinně rozpoznat a zmapovat konflikt, jeho zdroje a východiska, identifikovat pozice, potřeby a zájmy stran a ošetřit emoce klientů, které konflikt vždy doprovázejí. U účastníků dojde k rozvoji jejich kompetencí v oblasti využívání základních a pokročilých mediačních technik v rámci řešení konfliktů primárně při výkonu sociální práce. Kurz bude realizován v kombinované formě za využití interaktivních metod, tréninku vybraných mediačních technik a praktického nácviku na modelových mediačních kazuistikách. Časová dotace je 16 hodin, 2 vzdělávací dny rozložené ve dvou modulech.

Kontakt

© Copyright ALTERNIS z.s., všechna práva vyhrazena.